onsdag 11. mai 2011

Fitness rockering

Jeg har altså gått til innkjøp av en slik en fantastisk flott fitness rockering, fra Clas Ohlson, for å få meg den ultimate bikinikroppen til sommerens tur til Ayia Napa. Man kan ikke fiske mannfolk om man ser helt fesen ut vet du!

Til orientering ser ringen slik ut:


(Bildene er tatt fra http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156763153)





Så, jeg begynte å rocke samme dag jeg kjøpte den. Jeg rocket masse, for hvordan skulle man ellers klare å få den perfekte kropp på så kort tid?

Dagen etter hadde jeg så innmari vondt i magen og ryggen at jeg ikke klarte å rocke noe den dagen. Dagen etter der igjen var det ingenting forandring. Dette resulterte i et laaaaangt opphold på vil-ikke-fortelle-hvor-lenge.

Etter en altfor lang pause bestemte jeg meg for at jeg skulle rocke igjen. Det var nemlig bare en mnd igjen til jeg reiser, og jeg måtte handle raskt og effektivt. I mine tanker betydde dette 15-20 minutter rocking hver eneste dag! Det burde jo i teorien funke eksemplarisk, og motivasjonen var på topp!

..Helt til dagen etterpå da det gjorde like vondt som forrige gang. Fast bestemt på å fullføre min plan, satte jeg i gang å rocke, noe som resulterte i fosterstilling på gulvet, og et uttrykk i trynet som ikke lignet grisen. Etter bare 5 minutter.

Etter litt google'ing, fikk jeg meg en god latter. Det viser seg nemlig at om man er dårlig trent og ikke har så veldig sterk rygg eller magemuskler, skal man passe litt på. Det sto nemlig som følger:

"VIKTIG: Disse ringene er så gøy å bruke at det er vanskelig å stoppe. Bruker man dem for mye de første par dagene, kan det resultere i stølhet, og i verste fall små blåmerker. Ikke bruk ringen mer enn 1-2 minutter de første dagene, og øk deretter på etter hvert som du blir vant til ringen. Hvis du har overdrevet bruken, og blitt støl, så går det som regel over i løpet av et par dager med riktig bruk."

Så da gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet, og rocke et par minutter til dagen, og øke litt på etterhvert som jeg blir vant til den. Hvorvidt den perfekte bikinikroppen kommer til syne gjenstår å se.


Ayia Napa, here I come! ;)

3 kommentarer:

  1. haha, fantastisk monica :D eg glede meg ein heile hau t turen vertfall :D <3

    syns nesten d e litt dårli jort avdegå få den flotte bikinikroppen ;) eg har gitt opp for lengst å ta deg ijen ;)

    SvarSlett
  2. Stå på!!! ;)

    SvarSlett